niedziela, 17 grudnia 2017

Ciasto dyniowe na sodzie

Przepis wzięłam z bloga Cynamonowy Pył i trochę go pozmieniałam. Ostatnio nie używam proszku do pieczenia, wolę piec na sodzie. Oczywiście znacznie zmniejszyłam ilość cukru oraz miałam puree z pieczonej dyni, a nie surową w kawałkach, a w przepisie była surowa. W związku z tym musiałam dodać więcej mąki (na oko), żeby nie zrobił sie zakalec. Wyszło bardzo dobre ciasto, w smaku przypominające piernik.




Składniki:
na ciasto
2 szklanki mąki (dałam więcej ale nie wiem ile, sypałam do konsystencji, która wydała mi się nie-zakalcowa)
1 szklanka cukru (dałam max 1/4 szklanki)
1 łyżeczka proszku do pieczenia (dałam sodę oczyszczoną i sok z cytryny)
1 łyżeczka przyprawy korzennej (dałam cynamon, kardamon, goździki i trochę świeżo mielonego pieprzu)
4 jajka
3/4 szklanki oleju rzepakowego
2 szklanki startej na drobnych oczkach dyni (dałam puree mniej więcej dwie szklanki, ale zasadniczo tyle ile miałam)

na ciasteczka kruche:
130 g mąki pszennej
60 g zimnego masła
1 żółtko
1 łyżka gęstej śmietany (dałam skyr - jogurt islandzki, więc pewnie grecki też byłby ok)                          
3 łyżki cukru pudru (dałam 2, i tak uważam, że to za dużo)
0,5 łyżeczki przyprawy korzennej (j.w.) 

Sposób przygotowania:
Przy pomocy noża wymieszać składniki na kruche ciasteczka, tak by jak najkrócej wyrabiać ręką. Kulę ciasta wsadzić do lodówki. W tym czasie wymieszać w jednej misce suche a w drugiej mokre składniki ciasta, dodać mokre do suchych, wymieszać. Z ciasta kruchego wyciąć foremką do ciastek ciekawe kształty i udekorować nimi wierzch ciasta. Jeżeli zostanie ciasta, upiec ciasteczka. Piec w temp. 180 stopni przez 35-40 min, aż wierzch ładnie się zrumieni.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Smakowało? - zostaw komentarz :)
Did you like it? - leave a comment :)