czwartek, 29 listopada 2018

Kurpiowskie pierogi z soczewicą i mrożenie pierogów

Przepis znalazłam na jednym z moich ulubionych blogów - Mirabelkowy blog. Pierwotnie pochodzi on z książki Hanny Szymanderskiej "Naleśniki, pierogi, krokiety". Potrzebowałam czegoś na wykorzystanie resztki soczewicy, która w pozostałym zakresie została wykorzystana do potrawy jednogarnkowej (w której z kolei zużywałam chorizo). Pierogi jak zwykle od razu trafiły do zamrażarki jako danie na czarną godzinę, ale sam farsz całkiem dobry, więc chętnie zajrzę w czeluście jak tylko braknie jedzenia (czyli pewnie jutro :D).



Składniki:
ciasto pierogowe według ulubionego przepisu, u mnie z tego przepisu

na farsz
3/4 szklanki soczewicy (u mnie zielona ugotowana)
2 ziemniaki ugotowane w mundurkach
1 jajko na twardo
1 jajko surowe (nie dałam, farsz kleił się i bez tego)
1 cebula pokrojona drobno i zeszklona na oleju
sól, pieprz, majeranek


Sposób przygotowania:
Soczewicę z ziemniakami ugnieść tłuczkiem lub praską na w miarę jednolitą masę, dodać drobno pokrojone jajko na twardo i zeszkloną cebulę, wymieszać, doprawić do smaku, dodać surowe jajko jeżeli to konieczne.

Wyrobić ciasto na pierogi, nadziewać, gotować świeże ok. 4 minut. 

Wyszły bardzo pyszne, smak wpisuje się w moje wyobrażenie kuchni polskiej, więc podejrzewam, że nawet jako pierogi na święta mogłyby pasować.

Mrożenie surowych pierogów
Można też od razu zamrozić, pamiętając by na początku, póki się porządnie nie zamrożą nie stykały się ze sobą. Ja używam górnej, płaskiej półki w zamrażarce gdzie układam pierogi na papierze do pieczenia po czym gdy są już dobrze zmrożone wsadzam do woreczka, co nie wejdzie na górną półkę pakuję do woreczków na płasko i wsuwam (też na płasko) do zamrażarki używając łopatki do chleba (można użyć deski do krojenia). Kolejne woreczki mogą leżeć jeden na drugim. W ten sposób przed Bożym Narodzeniem zapełniam pierogami całe dwie górne półki zamrażarki, co daje nam świetne awaryjne jadło na kolejne pół roku :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Smakowało? - zostaw komentarz :)
Did you like it? - leave a comment :)