środa, 14 stycznia 2015

Gdy nie ma już nic w lodówce - pyry z gzikiem po mojemu/When there is nothing in the fridge - my version of traditional dish

Nie będę udawać, że wiem jak robi się pyry z gzikiem, gdyż to danie zupełnie nie z moich okolic. Ba, nawet pyry u nas nie rosną ;) Ale zasada chyba jest prosta. Ziemniaki, ser z dodatkami i to wszystko. Tak więc zrobiłam. Jeżeli uraziłam przy tym jakieś wielkopolskie serce, niech będzie mi to wybaczone, a stosowna pokuta (oraz przepis) wyznaczona w komentarzu.

Składniki:
ziemniaki 
ser biały
jogurt/śmietana
cebulka (zgodnie ze znanym mi przepisem raczej zielona, bądź szczypiorek, ale takiej akurat nie miałam, więc jest drobniutko pokrojona biała)
przyprawy (ja dodałam zielonej czubrycy, która ma chyba w swoim woreczku dodatek granulowanego czosnku)
+ skwarki z paprykowanej węgierskiej słoniny 

Sposób przygotowania:
Ziemniaki umyć, ugotować w mundurkach. w drugiej misce rozmieszać twaróg z jogurtem/śmietaną, dodać cebulkę i przyprawy. Ja dodałam do tego jeszcze odrobinę skwarek z paprykowanej słoniny, które świetnie pasują do tego dania. Można eksperymentować, to najprostszy przepis świata. A przy tym smaczny i sycący



I don't know the proper recipe, because it is a dish from completely different part of Poland. Even potatoes are called differently in my area. I suppose hovever, that the rules are too simple to break. Potatoes, white cheese with spices and that's all. So i did it. It's possible that I'm hurting people's from Wielkopolska feelings, but I beg for their forgiveness and to give me a penance in comment.

Ingredients:
potatoes
white cheese
yoghurt/creme
onion (originally it should be green onion or chives, but I didn't have it so I used white onion cut into very tiny pieces)
spices (I added green Bulgarian spice - no idea about the name in English and dried garlic)
+ peppered pork fat 

Method:
Wash the potatoes, cook them with a peel. Mix cheese with yoghurt/creme in another bowl, add onion and spices. I added a bit of fried peppered pork fat, which suit well to this dish. You can make your own experiments, as it is the easiest recipe in the world. And it both tasty and filling.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Smakowało? - zostaw komentarz :)
Did you like it? - leave a comment :)