poniedziałek, 20 listopada 2017

Skyrbraud - chleb na jogurcie islandzkim

To tak naprawdę wcale nie jest islandzki chleb. Tradycyjne islandzie pieczywo byłoby raczej żytnie, bo pszenica niechętnie rośnie w surowym północnym klimacie. To jest moja radosna twórczość na podstawie przepisy z mojego ulubionego chlebowiego bloga Smakowity chleb. W oryginalnym przepisie był twaróg którego nie miałam. Miałam za to skyr w odpowiedniej ilości. Tak właśnie powstał ten chleb. Musiałam też dodać drożdże do zakwasu, bo jest młody i już dwa razy był winien koszmarnego zakalca :D



Składniki:
450 g mąki pszennej typ 650
100 g mąki pszennej razowej
100 g aktywnego zakwasu żytniego
150 g skyru (islandzkiego jogurtu)
300 g letniej wody
1,5 łyżeczki soli
ewentualnie kulka drożdży rozmieszanych z niewielką ilościa wody. Ja dałam ok. 10 g i to było za dużo

Sposób przygotowania:
Połączyć wszystkie składniki. Zostawić na godzinę do wyrośnięcia. Uformować bochenek, wrzucić do omączonej miski wyłożonej ściereczką, zostawić na dwie godziny do wyrośnięcia (po 15 min- 0,5h uznałam że już późno i idę spać i przeszłam do kolejnego etapu) wsadzic miskę z chlebem do worka foliowego i do lodówki na noc. Rano odpalić piekarnik na 250 stopni z termoobiegiem, w tym czasie chleb niech ogrzeje się do temp. pokojowej. Na dno piekarnika wrzucić rondel z wodą, chleb wrzucić na gorącą blachę i piec 10 min. w temp. 250 stopni z termoobiegiem i kolejne 20-30 min. w temp. 200 stopni bez termoobiegu i rondla z wodą. Gotowy jest gdy postukany od spodu wyda głuchy odgłos.


Kuchnia skandynawska 2017

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Smakowało? - zostaw komentarz :)
Did you like it? - leave a comment :)