niedziela, 10 maja 2015

Szybkie bułki śniadaniowe/ Fast breakfast rolls

Pod tym właśnie tytułem znalazłam je na blogu chleby.info i jestem bardzo zadowolona, że akurat ten przepis wpadł mi w łapy, bo jakoś mi nie podchodzą bułki na mleku, a większość szybkich i śniadaniowych właśnie mleko ma w składzie. Jeżeli macie dokarmiony zakwas (ja miałam, bo nastawiłam nowy chleb (ale będzie gotowy wieczorem) to całość, od przeczytania przepisu do postawienia bułek na stole trwa około 1,5 h. Więc jak na drożdżowo-zakwasowy wypiek, naprawdę ekspresem.

Składniki:
300 g mąki pszennej
150 ml ciepłej wody
90 g aktywnego zakwasu żytniego
1 łyżeczka (3-4 g) drożdży instant - ja dałam na oko 10 g świeżych
2 łyżeczki soli
1 łyżeczka cukru

Sposób przygotowania:
Jeżeli korzystacie ze świeżych drożdży, trzeba je najpierw wymieszać z wodą (ma być ciepła ale nie gorąca - poniżej 60 stopni, w tej temp. drożdże giną) i dodać cukier. W dużej misce umieścić zakwas, mąkę i sól, dodać wodę z wymieszanymi drożdżami i cukrem (jeżeli macie drożdże instant jest jeszcze prościej - wszystko siup do michy i mieszamy). Wyrobić na gładkie ciasto. Uformować 9 bułek (wyjdą malutkie). Umieścić na blasze wyłożonej papierem do pieczenia i wsadzić na godzinę do piekarnika nagrzanego do 45 stopni (u mnie 50, bo to najniższa podziałka piekarnika). Po godzinie zmienić na 200 stopni i piec jeszcze 20 minut. Ja piekłam nieco dłużej bo zrobiły sie straszne bledziochy, ale jak trzymanie w piecu im nie pomagało, to machnęłam ręką i wyjęłam. Od spodu wyglądają lepiej. I są przepyszne!



I found the recipe on the blog chleby.info (which means breads) and I'm really happy that I found this particular recipe. I prefer rolls made with water than with milk and breakfast rolls often contains milk. If you have fresh active sourdough (I had - fresh bread is in progress but it will be ready for evening) all preparation will take 1,5 h, so for yeast-sourdough bake, very fast.

Ingredients:
300 g wheat flour
150 ml warm water
90 g active rye sourdough
1 teaspoon (3-4 g) instant yeast - I've used ab 10g fresh
2 teaspoon salt
1 teaspoon sugar

Method:
If you use fresh yast, you need to melt it in water first, adding sugar. Water should be warm not hot (less that 60 celsius degrees - yeast die in this temp.) Put sourdough in a big bowl add flour and salt, add water with yeast and sugar. (if you use instant yeast, just put everything into a bowl together). Mix everything to make nice elastic dough. Divide into 9 rolls, put on the baking tin covered with baking paper. Put into an oven for 1 h in 45 celsius degrees. Then change temp. for 200 degrees and bake about 20 minutes. I did it a bit longer because my rolls were very pale, but it hasn't helped. So I put them out. On the bottom side they were nicer ;) They are really very, very tasty!

2 komentarze:

  1. Tak, to prawda. Wszyscy zjadacze byli wniebowzięci. I obżarci do 18 choć śniadanie jedliśmy o 10.
    Ale na drugi dzień bułeczka już nie tak pyszna, nadal lepsza od sklepowych, ale chlebek jednak wygrywa na dłuższym dystansie.

    OdpowiedzUsuń

Smakowało? - zostaw komentarz :)
Did you like it? - leave a comment :)