czwartek, 19 grudnia 2013

Bon Żur

Może i nie będzie to odkrywczy post, ale zauważyłam, że takie też są potrzebne. Jak się okazuje wiele osób poszukuje przepisów na proste dania, więc niech pozostali uzbroją się w cierpliwość i poczekają do nowego chleba ;)

U mnie w doku nie kisi się żuru (barszczu też nie), bo nikomu się jakoś specjalnie nie chce, a można dostać dobrej jakości gotowy zakwas. Tym razem ja jednak ciut ukisiłam, bo mi zbywało na żytnim zakwasie, ale kiszenie udało się dopiero wtedy, gdy mój roztwór wlałam do nieumytej butelki po kupnym zakwasie na żurek. Więc tym razem nie podam przepisu, ewentualnie przy kolejnej klęsce urodzaju, jak wytrenuję technikę.

Składniki:
barszcz/żurek kiszony (1-2 butelki)
marchewka, pietruszka, seler, cebula - do wywaru
kość wędzona/żeberko wędzone
boczek
majeranek, sól, pieprz

+ ziemniaki/jajko

Sposób przygotowania:
Do garnka wpakować kość, zalać wodą i gotować, gdy będzie ugotowana (widać po kolorze) wrzucić jarzyny i gotować do miękkości, wlać żur, na patelni podsmażyć pokrojony w kostkę boczek, doprawić zupę boczkiem, następnie solą i pieprzem do smaku oraz majerankiem. Podawać z ziemniakami lub/i jajkiem.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Smakowało? - zostaw komentarz :)
Did you like it? - leave a comment :)