niedziela, 24 marca 2019

Sałatka z brokuła i soczewicy

Super sałatka z resztek z poprzednich obiadów. Trochę lekko przywiędłego brokuła, resztka soczewicy z poprzedniego obiadu, do tego rzodkiewka, feta i sosik. No i sałatka zniknęła w mgnieniu oka. Korzystałam z przepisu z bloga Magazyn kuchenny 
Przepis mocno zmodyfikowałam, bo mój brokuł nie był surowy do grillowania, nie miałam też sosów, które były dodane do dressingu w oryginalnym przepisie. Poniżej przepis z moimi modyfikacjami.



Składniki:
1 brokuł (u mnie tyle ile zostało gotowanego)
zielona soczewica (u mnie mała miseczka zielonej z przyprawami - resztka z dania  książki Ottolenghiego)
100 g pokruszonej fety
1 rzodkiewka pokrojona w cienkie plastry

na sos
3 łyżki oliwy
2 łyżki soku z cytryny
odrobina octu jabłkowego
1 ząbek czosnku
słodka papryka
miód
przyprawa pomidory z czosnkiem i bazylią

Sposób przygotowania:
Wymieszać brokuła, soczewicę, rzodkiewkę i fetę. W oddzielnym naczyniu zrobić sos. Polać sałatkę sosem.

3 komentarze:

  1. Brzmi naprawdę smakowicie :) z pewnością spróbuję !

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak, jest pyszna. Choć mieszanka brokuła z soczewicą trochę wybuchowa ;)

    OdpowiedzUsuń

Smakowało? - zostaw komentarz :)
Did you like it? - leave a comment :)