piątek, 1 listopada 2013

Faszerowany bakłażan

Aż trudno uwierzyć, że jeszcze go tu nie było, bo robię go już od lat. Przypadkiem zauważyłam wtopę i szybko naprawiam, akurat trafiły się dwa bakłażany, które pilnie musiałam przerobić. Z jednego powstał baba ganoush na którego mam ostatnio fazę i zrobiłam go już po raz trzeci (częściowo dlatego, iż pewien znany mi mężczyzna darzy bakłażany takim uczuciem, że pierwszą porcję mi zeżarł ;)), a z drugiego moje pyszne nadziewane bakłażany. Temat jest wdzięczny, bo bakłażana można nadziać na różne sposoby i naprawdę do wielu rzeczy pasuje.  Podam tu jeden przepis i jedną podpatrzoną propozycję (może jak dopadnę autorkę tej wersji to i przepis się pojawi), ale na razie:

połowicznie zjedzony ;)
Nadziany bakłażan

Składniki:
bakłażan (w proporcjach po pół na osobę)
pierś z kurczaka (ale patrzcie sprzedawcy na ręce jak wybiera, ciągle się zastanawiam jakiej wielkości musiała być kura by nosić cyce o wadze kilograma...)
szpinak
ser z niebieską pleśnią (lazur)
sól
pieprz
czosnek
opcjonalnie dodatki do kurczaka, np. suszone pomidory (tym razem nie dałam)

Sposób przygotowania:
Połówki (wzdłuż) bakłażanów podsmażyć na patelni lub podpiec w piekarniku, trzeba uważać na tłuszcz, bakłażan wypije tyle tłuszczu ile dostanie, więc nie można dać za dużo, jednocześnie łatwo się przypala, zaletą patelni jest szybkość przygotowania, a piekarnika, że nie przypala się tak łatwo, można dać mniej tłuszczu, można też wraz z naszym bakłażanem podpiec drugiego (3,7...) na baba ganoush lub paprykę, która upieczona i po zdjęciu skóry jest łagodniejsza dla żołądka i wątroby.

Kurczaka pokroić w kostkę i również obsmażyć na patelni z solą pieprzem i wybranymi przyprawami (czasem daję suszone pomidory, czasem czosnek)

Szpinak dokładnie opłukać i ugotować.

Bakłażany wydrążyć - wystarczy do tego łyżka, czasem z pomocą noża, trzeba uważać by nie zrobić dziury w dnie "łódeczki". Wydrążony miąższ pomieszać z kurczakiem, wypełniać nim łódeczki. Na wierzch położyć warstwę szpinaku pomieszanego z czosnkiem a na to plastry sera. Całość zapiekać w piekarniku, aż ser się rozpuści.
Uwaga! Jeśli danie przygotowane poprzedniego dnia, trzeba sprawdzić czy jest już ciepłe, albo najpierw wstępnie podgrzać w piekarniku a dopiero potem obłożyć serem i dopiekać jeszcze parę minut do jego rozpuszczenia.
przed zapieczeniem

II wersja (propozycja)
- kurczaka przyprawić curry i śmietaną (prawdopodobnie - dani jadłam u przyjaciółki i to dość dawno), tak żeby powstał sos i takim czymś wypełniać bakłażany, nic już nie pakować na wierzch, też jest pyszne

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Smakowało? - zostaw komentarz :)
Did you like it? - leave a comment :)