niedziela, 9 lutego 2014

Omlet biszkoptowy poleca się na śniadanie/Sponge omelette

A wszystko przez to, że brakło mi chleba, a w planie miałam pieczenie. Z resztą i tak nie chciało mi się schodzić do sklepu po jakieś kijowe pieczywo. No to pogrzebałam w necie i na blogu Ela gotuje znalazłam sympatyczny przepis na omlet. Niestety nie mam tyle szczęścia co Ela (której takie śniadanko przygotowuje mąż) i omlecik zrobiłam sama. Ostrzeżenie o przewracaniu całkiem słuszne, mój się dość konkretnie zjarał (oj tam, oj tam przykryłam dżemem, nikt nie zauważy). Robiłam o na mojej żeliwnej patelni do naleśników, myślę jednak, że zwykła teflonka lepiej sobie poradzi.

Składniki:
2 jajka
łyżka mąki
2 łyżki cukru
szczypta soli
+ mikser (lub dwie dziewuchy do ucierania)

Sposób przygotowania:
Ubić pianę z białek ze szczyptą soli. W drugim naczyniu ubić żółtka z cukrem, dodać mąkę, do tego delikatnie wmieszać pianę z białek. Na patelnię dać troszkę masła, na to wylać masę, smażyć krótko z każdej strony. Ze względu na puszystość masy przewracanie tego jest niezłym wyzwaniem. Użyłam dużego talerza, n niego wywaliłam omlet i z niego go potem spłynęłam na patelnię drugą stroną.

Zjarał się conieco ale  tak jest pyszny. No i mocno sycący, dopiero koło 16 poczułam się głodna (po śniadaniu o 10 - rekord jakiś)


Sponge omelette






Ingredients:
-          2 eggs
-          1 tablespoon of flour
-          2 tablespoon of sugar
-          pinch of salt
+ mixer

Beat egg whites with pinch of salt. In separate bowl beat egg yolks with sugar add flour and carefully add beaten egg whites. Put a bit of butter on a frying pan, put batter into a pan and cook shortly on both sides. Be careful with turning the omelette – it is very soft. You can use big plate and cover the pan, then slip omelette on the other side.

Serve with jam, honey or fruits (the best).
 

2 komentarze:

Smakowało? - zostaw komentarz :)
Did you like it? - leave a comment :)