wtorek, 27 października 2015

Leniwe ruskie czyli co zrobić z nadmiarem farszu na pierogi ruskie

Kolejny sposób na wykorzystanie farszu, który został mi po przygotowaniu pierogów. Farsz na ruskie dobrze się mrozi, ale ja nie jestem aż taką fanką pierogów by zabrać się za przygotowanie ich w najbliższym czasie (nie mówiąc już o tym, że zostało mi sporo pierogów, które zamroziłam). W związku z tym, że farsz ruski składa się z ziemniaków i sera, dokładnie tak samo jak leniwe, nie trzeba było długiego zastanowienia, by właśnie je zrobić. Oczywiście odpada podanie takich leniwych z cukrem i cynamonem (tak lubię najbardziej), ale i tak jest nieźle, więc warto w ten sposób spożytkować nadmiar farszu. Problem jest jeden: trudno wybrać czy zjeść pierogi czy leniwe ;) Tak przygotowane leniwe najlepiej smakują przysmażone, z wody przypominają farsz bez pieroga, więc niewielka nowa jakość. Z przysmażeniem jest super.

Do tego podałam sałatkę jak w przedszkolu: tarta marchewka ze śmietaną (dobrze dodać tłuszcz do marchewki, beta karoten rozpuszcza się w tłuszczach).



Składniki:
0,5 kg ziemniaków
250 g twarogu
zeszklona cebula
sól, pieprz
(jak farsz na ruskie)
+ jajko
+ mąka

Sposób przygotowania:
Do farszu na ruskie dodać jajko i kilka łyżek mąki (nie za dużo, bo przestanie się kleić, zepsuje się kleistość skrobi ziemniaczanej). Wymieszać, uformować wałek, pokroić jak kopytka. Ugotować w osolonej wodzie z odrobiną oleju do wypłynięcia i jeszcze minutę. Przysmażyć na patelni na masełku.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Smakowało? - zostaw komentarz :)
Did you like it? - leave a comment :)