piątek, 25 listopada 2011

Grzaniec na przeziębienie

Jak powszechnie wiadomo grzaniec przed snem to cudowny lek na całe zło świata, a w szczególności na wirusy, bakterie i inne wstrętne jednostki chorobowe (moja chyba o tym nie wie, bo jakoś nie zauważyłam by się szczególnie przejęła pełnym kubkiem grzańca). Oczywiście co gospodyni (albo gospodarz) to inny przepis, ale ja dziś pokażę przepis szybki, który, jeśli tylko wino jest w domu to prawdopodobnie jest wykonalny bez wychodzenia do sklepu.

Składniki:
wino czerwone bez ambicji (u mnie Kadarka)
cynamon w korze (może być i w proszku)
goździki
cukier wanilinowy (wedle gustu, u mnie ok. 2 łyżeczek, dla mnie nawet trochę za słodki)
dodatkowo:
nieco sproszkowanego imbiru (dla zabicia słodyczy)
dwie szczypty mielonego kardamonu (bo mam i mogę ;))

Sposób przygotowania:
Wino podgrzewać, dodać pozostałe składniki, poczekać aż będzie gorące, ale nie będzie wrzało. Przelać do kubka, wpakować się pod kołdrę, pić. Zasnąć błogo, obudzić się zdrowym ;)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Smakowało? - zostaw komentarz :)
Did you like it? - leave a comment :)