czwartek, 10 listopada 2011

Paluchy wiedźmy

Klasyczny już przepis na halloweenowe przyjęcie. Mój przepis pożyczyłam od Dorotki z bloga Moje Wypieki.
Składniki:
225g miękkiego masła
3/4 szklanki cukru pudru
1 jajko
1 łyżeczka ekstraktu z wanilii (tym razem pominęłam, poprzednio dałam cukier wanilinowy)
1 łyżeczka ekstraktu z migdałów (pominęłam)
2 i 2/3 szklanki mąki
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 łyżeczka soli
3/4 szklanki obranych migdałów

Sposób przygotowania:
Wszystko prócz migdałów zmiksować i zagnieść. Gotowe ciasto włożyć na 30 min. do lodówki. Następnie formować palce. Powinny być cieńsze od własnych, bo w piekarniku trochę rosną. Naciąć w miejscach gdzie wiedźma zgina palce, w każdy wcisnąć migdał w charakterze paznokcia. Można użyć połówki, paznokcie będą cieńsze, a cała impreza z migdałami tańsza. Piec ok. 10 min. w temperaturze 200 stopni. 

Wbrew pozorom są pyszne i strasznie maślane.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Smakowało? - zostaw komentarz :)
Did you like it? - leave a comment :)