środa, 9 listopada 2011

Pizza z dynią

Niestety pizza nie doczekała sfotografowania, co jak sądzę przemawia na jej korzyść. Ale z blogowego punktu widzenia naprawdę szkoda

Wybór głównego składnika podyktowała oczywiście impreza Halloween i dłubanie dyni, która jak przystało na porządnego 10 kilowego potwora zawierała całą masę ślicznego pomarańczowego miąższu, który trzeba było czym prędzej wykorzystać. Notabene przyznać trzeba, iż mężczyzna, który bohatersko dynię targał w ramionach przez pół miasta i deklarował dozgonną do niej nienawiść, jednak się złamał i uznał, że jest zarówno zabawna (dłubanie) jak i pyszna (pizza), co chyba oznacza, że mogę pęknąć z dumy na okoliczność własnego talentu ;)

Do rzeczy...

Składniki:

Ciasto:
300 g mąki
łyżka soli
1/2 kubka ciepłej wody
20g drożdży
3 łyżki oliwy

Wierzch:
Serek mascarpone
filet z kurczaka (wstępnie podsmażony z solą i pieprzem)
dynia (również wstępnie podgotowana)
suszone pomidory (ja dałam suche namoczone w wodzie bo takie wolę)
rucola
starty żółty ser
zioła prowansalskie, czosnek, sól, pieprz

Sposób przygotowania:
Drożdże rozpuszczamy w wodzie (ja dałam odrobinkę cukru, żeby ruszyły) i troszkę mąki - tworząc konsystencję śmietany i odstawiamy do wyrośnięcia. Po ok. 0,5h lub gdy objętość zaczynu się podwoi dodajemy resztę mąki, sól i oliwę. Zagniatamy ciasto i odkładamy do miski pod ścierkę. U mnie rosło ze 2h, ale ten przepis tego nie wymaga (dla bezpieczeństwa proponuję zostawić na pół). U mnie rośnięcie wymusili goście, dłubanie w dyni oraz wcześniejsze dania. Rozwałkować a następnie rozciągać dłońmi ciasto po blasze, tak, żeby zrobiło się jak największe. Na wierzch posmarować mascarpone, wrzucić resztę składników, posypać startym serem. Ja rucolę wrzuciłam od razu, bo mi się nie chciało robić tego kilkuetapowo, ale jeśli ktoś chce mieć ją świeżą a nie ugotowaną, można posypać pizzę pięć minut przed końcem pieczenia. Doprawić. Piec w 220 stopniach aż się przyrumieni (także od spodu).

1 komentarz:

Smakowało? - zostaw komentarz :)
Did you like it? - leave a comment :)