niedziela, 13 listopada 2011

Pseudohummus z dynią

Zużywania dyni ciąg dalszy. Hummus to pasta z ciecierzycy popularna szczególnie w basenie Morza Śródziemnego, a jeszcze szczegółowiej w jej południowej części. Pseudohummus oczywiście dlatego, że ciecierzycy w domu nie posiadam, za to soczewicę zwykle mam. A skoro sprawdziło się z zamianą ciecierzycy na soczewicę w falafelu to czemu teraz nie? Przepis oryginalny wzięłam z bloga Bei.
Składniki:
250g ugotowanej ciecierzycy (u mnie soczewica)
150g upieczonej dyni
3 łyżki pasty tahini (dałam dwie, nie lubię zbyt mocnego aromatu sezamu)
2-3 łyżki oliwy
2 ząbki czosnku (dałam chyba 4 ale malutkie były)
sól, pieprz
sok z cytryny
można dać mielony kumin ale ja nie dałam

Sposób przygotowania:
Ugotowaną ciecierzycę (soczewicę) i upieczoną dynię zmiksować, dodać tahini i pozostałe składniki, wymieszać, po drodze można próbować, doprawić do smaku. Podawać jako past do pieczywa (najlepiej grzanek), dip do warzyw oraz innych rzeczy, do których Wam pasuje :)
Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Smakowało? - zostaw komentarz :)
Did you like it? - leave a comment :)