sobota, 12 września 2015

Sałatka z buraków w stylu River Cottage

Jak już wspominałam jestem chora, więc zamiast ciężko pracować w pracy i w domu (nauka czeka!) poleguję i od czasu do czasu włączam kuchnię, która jest jedynym programem telewizyjnym, który od czasu do czasu oglądam. Obejrzałam zatem "Doskonałe trio", czyli program o daniach z trzech składników prowadzony przez Hugh Fearleya - Whittingstalla, który zaprasza do swojej kuchni w River Cottage dwóch innych kucharzy i robią sobie konkurs. Sędzią jest osoba, która zajmuje się zawodowo głównym składnikiem. Akurat był program o burakach - świetnie, mam w zamrażarce botwinę ugotowaną na parze jeszcze w sezonie (oni używali normalnych buraków), o którą zawsze się potykam, gdy otwieram zamrażarkę. Początkowo przepis przygotowany przez Hugh Fearnley'a-Whittingstalla spodobał mi się najmniej z przygotowanych trzech przepisów, co za niefart, akurat na tę sałatkę mam w domu wszystkie składniki, w tym dwa otwarte słoiczki anchovies, bo mąż nie zauważył, że jeszcze są. Ale gdy przyszło do oceny i spośród trzech przepisów to ten zwyciężył w ślepym teście, stwierdziłam, a co mi tam, zrobię, najwyżej się wywali, i tak potykam się o składniki :p


Efekt, jak w telewizji, sałatka jest bardzo niepozorna i bardzo pyszna, no i składa się z paru składników.

Składniki:
buraki (u mnie botwina)
jajka na twardo
anchovies
szczypiorek

na sos
oliwa
ocet jabłkowy (łagodny winny też może być)
płaska łyżeczka ostrej musztardy (u mnie sarepska)
łyżeczka miodu
sól i pieprz (uwaga z solą - anchovies są bardzo słone)

Sposób przygotowania:
Ugotować buraki - moje doświadczenie podpowiada, że najszybciej gotują się na parze, a i tak jest to ok 40 min. Ugotować jajka na twardo. Buraki podzielić w półplasterki lub kostkę, zalać sosem. Do buraków wsadzać ćwiartki ugotowanych jajek i delikatnie wymieszać, tak by żółtko nie oddzieliło się od białka (to sprawa wyglądu, więc jak się oddzieli to wiecie - "w pewnej chwili chyba na nim usiadłem, ale smakuje wciąż tak samo") na wierzchu położyć fileciki anchovies i całość posypać szczypiorkiem.

Przepis zdecydowanie do powtórki, jest naprawdę pycha :)

1 komentarz:

Smakowało? - zostaw komentarz :)
Did you like it? - leave a comment :)