czwartek, 5 maja 2011

Czasem warto coś zamówić

W związku z tym, że ostatnio wróciłam z krótkich wakacji po czym niezwłocznie zakończyłam urlop trochę brakło mi czasu na gotowanie sobie obiadu do pracy. Postanowiłam więc zamówić sobie obiad w sympatycznym barze wege Glonojad. No i pomysł był dobry - część główna obiadku, czyli roladki warzywne warte podpatrzenia.

Roladki warzywne

Na tyle na ile zdążyłam się zorientować skład:
bakłażan
cukinia
kolorowa papryka (ewentualnie inne warzywka wedle ochoty)
panierka

Domniemany sposób przygotowania:
Bakłażana przeciąć wzdłuż na pół, obsypać miąższ solą i zostawić aby sól wyciągnęła goryczkę (podobno, co wiem z relacji sprzedawcy z Placu Imbramowskiego, im bardziej na południe Europy bakłażany rosły tym mniej mają naturalnej goryczki). Po jakimś czasie (ok. 0,5h) sól spłukać. W międzyczasie cukinię pokroić na cienkie plastry wzdłuż (takie żeby się dało je zwinąć w rulonik), tak samo zrobić z bakłażanem. Jeśli warzywa są małe może wystarczy obieraczka, choć ja wolę robić to ostrym nożem. Cukinię i bakłażana przyprawić jak się lubi, lub nie przyprawiać jeśli danie ma być delikatne. Położyć plaster bakłażana, na nim plaster cukini, na jednym końcu położyć pokrojoną w kostkę paprykę (tak, żeby finalnie znalazła się w samym środku, jak w rolmopsie) i zwinąć roladkę, opanierować, usmażyć na patelni lub w głębokim tłuszczu we frytkownicy. Żeby roladki nie nasiąkały tłuszczem musi on być gorący.

Podawać z sosem jogurtowym. W wersji knajpianej był to sos jogurtowo-delikatnie musztardowy (tak mi smakował, może się mylę) i pasował, ale jogurtowo-czosnkowy, a nawet chrzanowy też da radę. W ogóle zestaw wydaje się być wdzięcznym materiałem do eksperymentów sosowych.

Podany był z pieczonymi ziemniakami i dwiema sałatkami.

1 komentarz:

  1. Potwierdzam. Eksperyment niezły. Wprawdzie nie smakowałam, ale czułam ten cudowny zapach.
    U mnie dziś też cukinia, ale jako kremik z grzankami :)

    ok

    OdpowiedzUsuń

Smakowało? - zostaw komentarz :)
Did you like it? - leave a comment :)