wtorek, 17 maja 2011

Kupujcie zielone banany

Niezmiernie zdziwiła mnie informacja, którą dziś podzielił się ze mną jeden z moich ulubionych Kleparskich sprzedawców (no mam trochę tych ulubionych - uwielbiam zakupy na Kleparzu). A mianowicie Pan powiedział, żeby w Polsce kupować zielone banany, bo dojrzałe są dojrzewane sztucznie przy użyciu jakiegoś gazu - szczegółów nie znam. Wkażdym razie wynika z tego, że powinno się kupować banany zielone i dojrzewać je sobie w domu. Trochę to dla mnie smutna wiadomość, bo uwielbiam tzw. "zgniłe banany" to znaczy te naprawdę dojrzałe pełne brązowych plamek  widać że będę musiała kupować banany jakiś miesiąc przed tym jak nabiorę na nie ochoty ;)
A Wy co sądzicie o takiej nowinie? Obawiać się czy chrzanić sprawę? W sumie teraz chyba nie ma zbyt wielu rzeczy naturalnych w "zwykłym sklepie", ale miałam nadzieję, że choć na placu jest szansa*.


* choć w sumie niby dlaczego, skoro dostępne są owoce egzotyczne, a i sprzedawcy nie kryją tego, że są sprzedawcami detalicznymi, którzy mają hurtownika, którzy mają kogoś wyżej, a dopiero on ma rolnika, więc chemia jak najbardziej dostępna.

2 komentarze:

  1. Kurde! Pokłóciłam się prawie z Łukaszem o kwestie zielonych bananów! Wyśmiał mnie, gdy mu powiedziałam, że tylko te należy jeść. Moja Babcia naoglądała się jakiegoś edukacyjno-ostrzegawczego programu, w którym to, okazało się, ze żółte banany - to same zło.
    Dobrze, że mam sprzymierzeńca w osobie pana Słoneczka :D
    ok

    OdpowiedzUsuń
  2. Fuj, zgadzam się z nim że jeść należy tylko te całkiem żółto-brązowe, podojrzewam je najpierw na parapecie. Choć mnie osobiście wydawało się, że banany to raczej usilnie próbują zgnić po drodze z ciepłych krajów niż pozostać zielonymi na wieki wieków, żeby je trza było w gazie kąpać. Btw jeśli to to samo co dojrzewa pomidory to etin \o/ tak zostałam oświecona.

    Hmm chyba nie mówimy o tym samym ulubionym sprzedawcy - to był ulubiony sprzedawca awokado :D

    OdpowiedzUsuń

Smakowało? - zostaw komentarz :)
Did you like it? - leave a comment :)