piątek, 18 września 2015

Marynowana papryka z miodem Dany

Przepis ten dostałam od mamy mojej koleżanki, mam nadzieję, że wybaczy mi tą internetową poufałość. Jest to mój absolutnie ulubiony przepis na marynowaną paprykę, więc mam nadzieję, że udał mi się przynajmniej w połowie tak dobrze jak jej. Na razie musi poczekać na zimę, a przy okazji porządnie się zamarynować. W tym roku jakieś fatum krąży nad moimi ogórkami (w sumie zrobiłam po kilkanaście słoików sałatki szwedzkiej i ogórków kiszonych, na razie każdy otwarty słoik poleciał do kosza :(), mam nadzieję, że nie przejdzie na inne wytrawne przetwory. Jak dotąd świetnie udał się rabarbar w occie (zdecydowanie do powtórzenia, przepis wkrótce), co do chutneya z rabarbaru nie wiem, gdyż cały został ofiarowany w prezencie. Więc podając niniejszym przepis na paprykę proszę o trzymanie kciuków za moje przetwory ;) Tylko tak macie szansę się na nie załapać!



Składniki
3 kg papryki (zasadniczo dałam ile miałam czyli połowę mniej)
5 szklanek wody
1/4 szklanki octu
3/4 szklanki cukru
2 łyżeczki miodu
1 łyżka soli
2 łyżki oleju
pieprz ziarnisty
ziele angielskie
liść laurowy
- i na tym polega trudność, podany mi przepis przyprawy miał podane w ten sposób, co po uściśleniu okazało się być "tego na oko", hmm rozumiem doprawianie pod swój smak, ale ja chcę, żeby były dokładnie takie jak robione przez Danę. Dałam 2 duże liście laurowe, około 5 ziaren pieprzu i mniej więcej podobnie ziela (oryginalne mocno czuć zielem i za to je lubię)

Sposób przygotowania:
Składniki zalewy wrzucić do garnka, zagotować, pokroić paprykę na odpowiednie kawałki, wrzucać partiami do zalewy i gotować po 3 minuty, gorące wkładać do wyparzonych słoików (ała, całe paluchy miałam poparzone), na koniec zalać zalewą. Nie pasteryzować. Odwrócić zakręcone słoiczki do góry dnem i czekać aż zassają.

Mam nadzieję, że będą równie pyszne jak oryginały (a jak nie, to dostaliśmy 2 słoiki, może jakoś przetrwamy zimę).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Smakowało? - zostaw komentarz :)
Did you like it? - leave a comment :)